Citrix TaaS (Tools as a Service) on uusi käsite Citrix Support tiimiltä joka on keskittynyt tekemään Citrix ympäristösi tuen järjestämisestä niin helppoa kuin mahdollista. Tiimi kehittää työkaluja ja automaattisia on- line pohjaisia analysointiohjelmia jotka helpottavat kokoamaan käyttöympäristötietoja, analysoimaan kerätyn tiedon ja tarjota analysoidulle Citrix ympäristölle räätälöityjä yksilöityjä suosituksia. Citrix TaaS julkaistaan virallisesti toisen vuosipuoliskon 2011 aikana.
Citrix Tools on pilvipohjainen automatisoitu tukipalvelu joka helpottaa tunnettujen ongelmien tunnistamista tarjoten ennakoivia huolto suosituksia health checkejä ja suorituskyvyn optimointisuosituksia.
Kaikki suositukset ja ongelmanratkaisusuositukset ja suositellut parhaat käytännöt perustuvat jokaisen käyttäjän oman ympäristön kokoonpanoon ja tuotepakettiin.
Käyttäjä voi joko hyödyntää Citrixin tuotteiden sisäänrakennettuja tiedonkeruun työkaluja tai ladata käyttöön kevyet erilliset tiedonkeruutyökalut kuten Citrix Scout joka siirtää tietoa palveluun häiritsemättä käyttäjän tuotantoympäristöä, varmistaen että käyttäjä saa käyttöönsä tuoreemmat TaaS ratkaisun päivitykset ja suositukset.
Citrix TaaS on tehty helpottamaan Citrix ympäristöjen ylläpitäjien ja kehittäjien työarkea tarjoten helpommin parempia ja intuitiivisia ja tehokkaampia tapoja ylläpitää Citrix ympäristöjä.
Lisää tietoa Citrix TaaS kokonaisuudesta löydät täältä.
Citrix järjesti US/EMEA/APAC alueilla kolme webinaaria esitelläkseen konseptia. Jos et ehtinyt osallistua webinaariin, katso se tästä tallenteena
Citrix Tools as a Service (TaaS) Introduction Webinar
Kesto: 58:40
Esiintyjät:Mike Stringer, Managing Director of Citrix Support
Jerome Reid, Manager of Tools Development
24.7.2011. Liekovuo